joi, 30 septembrie 2010

On. Sindicatul Învăţătorilor,Secţia Vaşcău


Domnule  Preşedinte

         Subsemnata Fărcuţa Nicolina,soţia înv.Fărcuţa Miron din comuna Fânaţă – Bihor,cu onoare vă rugăm să binevoiţi a interveni la Siguranţa Poliţiei  Beiuş ,pentru punerea în libertate a soţului meu.
Motivul pentru care a fost ridicat ,nu poate fi decât politic.
         Este adevărat că în grădiniţa şcoalei este o cruce ce simbolizează persoana leg.
..................  căzut  în lupte în Rusia ,ridicată de locuitorii satului şi soţia lui ...............,pe când soţul meu nu era învăţător în acest sat.
         Soţul meu a cerut asentimentul org.politice şi administrative pentru doborîrea acelei cruci ,dar nimeni nu i-a dat nici măcar desluşiri în această privinţă ce să facă.
         Tot atât de adevărat ,este însă şi faptul că în ultimul timp,atât soţul meu cât şi subsemnata ,ne-am încadrat în org.democrate şi luptăm împreună cu membrii P.C.din sat ,cu celula ,la lămurirea populaţiei cu privire la acţiunile Guvernului.
 Astfel,am luat parte la recensământul populaţiei,la alfabetizarea neştiutorilor de carte,am lămurit proectul noii constituţii,expozeul tov.Gheorghiu Dej,am făcut serbări unde  am conferenţiat,lămurind populaţia satului cu politica Guvernului dr.Petru Groza.
 De asemenea,manifestul F.D.P.-ului l-am citit şi lămurit poporului din satul nostru.
         Cu un cuvânt,ne-am identificat întru totul cu acţiunea de lămuritori şi apărători ai regimului democrat ,şi cum îi firesc din partea unor învăţători,muncim intens pentru ridicarea nivelului politic,scial şi cultural al sătenilor noştrii.
         În acţiunile sindicale ,am îndeplinit  cu cinste toate sarcinile puse.
         Aceasta fiind situaţia ,nu înţeleg de ce s-a procedat astfel cu soţul meu,mai cu seamă că însăşi org.P.M.din loc.,fiind consultată ,declară fără nici o rezervă ,că s-a făcut desigur o greşeală.
         Bazată pe această nrealitate  şi pe activitatea ce dv.o cunoaşteţi ca desfăşurată pe teren ca sindicalişti ,
         Vă rugăm să interveniţi cît mai repede pentru lămurirea situaţiei soţului meu,deoarece rămasă cu doi copii,sunt distrusă sufleteşte şi demoralizată în câmpul muncii.
                                           Triască Republica Populară Română !
                                                                Ncolina Fărcuţa
 Fânaţă la 26 Martie 1948

On. Sindicatul Învăţătorilor,Secţia Vaşcău

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu